poniedziałek, 8 sierpnia 2011

Portal internetowy - jak go założyć i wypromować?

W obecnych czasach zarabianie przez internet ma bardzo ciekawe perspektywy. Oczywiście warto zabrać się do tego z rozmysłem i opracować ciekawą strategię działania. Załóżmy, że chcemy postawić na portal dla kobiet. Jak zatem go stworzyć i wypromować?



Portal internetowy to fajny pomysł i ciekawa inwestycja na przyszłość. Wartość portalu rośnie bowiem wraz z czasem. Oczywiście wszystko zależy też od tego czy nasz portal internetowy dla kobiet jest dobrze zarządzany.

Zacznijmy jednak od początku. Tworzenie portalu o dużej oglądalności powinniśmy podzielić na kilka etapów. Pierwszym etapem powinno być postawienie portalu i praca nad jego wyglądem. Drugim etapem powinna być promocja portalu. Dopiero na końcu, gdy nasz portal dla kobiet będzie miał oglądalność na poziomie co najmniej 1000 użytkowników dziennie, można pomyśleć o zarabianiu, czyli np. umieszczeniu reklam adkontekst, sprzedaży powierzchni reklamowej, itp. W żadnym wypadku nie należy zarabiać zanim nie osiągniemy odpowiedniego progu popularności. Wówczas mogłoby to zniechęcić użytkowników i zaszkodzić rozwojowi naszego portalu.

Aby stworzyć portal internetowy dla kobiet będzie nam potrzebna domena i serwer. Domena powinna być krótka i łatwa do zapamiętania. No i oczywiście związana z tematyką portalu. Jeśli zatem planujemy stworzyć portal dla kobiet, domena powinna kojarzyć się z kobieta. Może na przykład zawierać w nazwie słowo kobieta lub np. szminka, papilot, szpilki, sukienka, dziewczyna. Weźmy na przykład obecne już w sieci serwisy z takimi frazami w domenie jak: w sukience, papilot, psycho szminka, groszki, sukces pisany szminką, net kobiety, my dziewczyny. Najlepiej aby domena naszego portalu dla kobiet miała końcówkę pl.

Równie ważny jest wygląd portalu i system zarządzania treścią, czyli cms. Stworzenie portalu dla kobiet możemy zlecić firmie lub postawić stronę na jakimś darmowym cmsie typu joomla.

Jeśli już stworzyliśmy portal i umieściliśmy na nim interesującą treść, należy go oczywiście wypromować. Promocja portalu nie zawsze musi opierać się na dużych kosztach. Najskuteczniejszą metodą jest promocja portalu w wyszukiwarkach internetowych, czyli pozycjonowanie. Pozycjonować można samemu, dodając portal do katalogów lub precli. Można też zlecić pozycjonowanie odpowiedniej firmie. Trzeba jednak pamiętać, że pozycjonowanie portalu internetowego wymaga cierpliwości i systematyczności. W kilka dni a nawet tygodni na pewno tego nie zrobimy.

Portal możemy również tanio wypromować za pomocą serwisów takich jak facebook, pingier czy blip. Warto założyć np. konto na facebooku i umieszczać tam zajawki nowych artykułów. Do droższych metod promocji portalu należy reklama na powiązanych tematycznie stronach, np. w ramach systemu adkontekst.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz